Agrico Corporate film

In vier weken tijd maakten we samen een film waar anders maanden overheen zouden gaan. We hoefden niet naar andere delen van de wereld te vliegen om te wachten op de perfecte weersomstandigheden. Het ontstond allemaal in de imaginaire wereld van AI.

[Client]

Buro Jung

[Year]

2025

[Services]

Corporate video

[Catagory]

Social Media

Klant: Buro Jung

Product: Corporate video

Productietijd: 4 weken

Vraag vanuit klant: Agrico, coöperatie van zo’n 1.200 aardappeltelers, verscheept pootaardappelen naar boeren over de hele wereld. Veel van die pootaardappelen zijn bijzondere rassen. Dankzij jarenlang kweekwerk zijn ze goed bestand tegen ziektes en extreem weer. Die kweekmethoden van Agrico zijn puur natuur, daar komt geen genetische manipulatie aan te pas. Tijd om dit in een film over te brengen...

Wat gaan we maken: Al snel ontstond het idee om boeren over de hele wereld te laten zien. Boeren die, ondanks het veranderende klimaat, ondanks de dreiging van allerlei aardappelziektes toch succes hebben. Een uitdagend script volgde. Maar hoe ga je boeren in andere werelddelen filmen, precies op tijd tijdens dreigende weersomstandigheden?

Wat is de grootste uitdaging:
Het publiek van de film is kritisch. Aardappeltelers die met een topproduct werken, overtuig je alleen als ook de technische details kloppen. Dus leverden Daniëlle en haar Agrico-team veel foto’s van landschappen, aardappelvelden, zieke en gezonde planten en zelfs precies díe oogstmachines en trekkers die je in de verschillende landen kon tegenkomen. Daarmee voedden we de AI, die alles gulzig in zich opnam. Allemaal details die de film nóg echter maakten.

Snaps From the Project

Agrico Corporate film

In vier weken tijd maakten we samen een film waar anders maanden overheen zouden gaan. We hoefden niet naar andere delen van de wereld te vliegen om te wachten op de perfecte weersomstandigheden. Het ontstond allemaal in de imaginaire wereld van AI.

[Client]

Buro Jung

[Year]

2025

[Services]

Corporate video

[Catagory]

Social Media

Klant: Buro Jung

Product: Corporate video

Productietijd: 4 weken

Vraag vanuit klant: Agrico, coöperatie van zo’n 1.200 aardappeltelers, verscheept pootaardappelen naar boeren over de hele wereld. Veel van die pootaardappelen zijn bijzondere rassen. Dankzij jarenlang kweekwerk zijn ze goed bestand tegen ziektes en extreem weer. Die kweekmethoden van Agrico zijn puur natuur, daar komt geen genetische manipulatie aan te pas. Tijd om dit in een film over te brengen...

Wat gaan we maken: Al snel ontstond het idee om boeren over de hele wereld te laten zien. Boeren die, ondanks het veranderende klimaat, ondanks de dreiging van allerlei aardappelziektes toch succes hebben. Een uitdagend script volgde. Maar hoe ga je boeren in andere werelddelen filmen, precies op tijd tijdens dreigende weersomstandigheden?

Wat is de grootste uitdaging:
Het publiek van de film is kritisch. Aardappeltelers die met een topproduct werken, overtuig je alleen als ook de technische details kloppen. Dus leverden Daniëlle en haar Agrico-team veel foto’s van landschappen, aardappelvelden, zieke en gezonde planten en zelfs precies díe oogstmachines en trekkers die je in de verschillende landen kon tegenkomen. Daarmee voedden we de AI, die alles gulzig in zich opnam. Allemaal details die de film nóg echter maakten.

Snaps From the Project

Agrico Corporate film

In vier weken tijd maakten we samen een film waar anders maanden overheen zouden gaan. We hoefden niet naar andere delen van de wereld te vliegen om te wachten op de perfecte weersomstandigheden. Het ontstond allemaal in de imaginaire wereld van AI.

[Client]

Buro Jung

[Year]

2025

[Services]

Corporate video

[Catagory]

Social Media

Klant: Buro Jung

Product: Corporate video

Productietijd: 4 weken

Vraag vanuit klant: Agrico, coöperatie van zo’n 1.200 aardappeltelers, verscheept pootaardappelen naar boeren over de hele wereld. Veel van die pootaardappelen zijn bijzondere rassen. Dankzij jarenlang kweekwerk zijn ze goed bestand tegen ziektes en extreem weer. Die kweekmethoden van Agrico zijn puur natuur, daar komt geen genetische manipulatie aan te pas. Tijd om dit in een film over te brengen...

Wat gaan we maken: Al snel ontstond het idee om boeren over de hele wereld te laten zien. Boeren die, ondanks het veranderende klimaat, ondanks de dreiging van allerlei aardappelziektes toch succes hebben. Een uitdagend script volgde. Maar hoe ga je boeren in andere werelddelen filmen, precies op tijd tijdens dreigende weersomstandigheden?

Wat is de grootste uitdaging:
Het publiek van de film is kritisch. Aardappeltelers die met een topproduct werken, overtuig je alleen als ook de technische details kloppen. Dus leverden Daniëlle en haar Agrico-team veel foto’s van landschappen, aardappelvelden, zieke en gezonde planten en zelfs precies díe oogstmachines en trekkers die je in de verschillende landen kon tegenkomen. Daarmee voedden we de AI, die alles gulzig in zich opnam. Allemaal details die de film nóg echter maakten.

Snaps From the Project